Singapore en Perth

27 02 2013

Momenteel zit ik offshore voor de kust van (West) Australië, nabij Dampier en Karratha, maar voordat ik hier terecht kwam heb ik een paar interessante tussenstops gemaakt: 3 dagen in Singapore en 5 dagen in Perth. Hieronder een kort verslag, en klik op één van onderstaande foto’s voor het volledige album op Picasa!

De klus die ik aan het doen ben in Australië is voor ons moederbedrijf MODEC en wordt gerund door het kantoor in Singapore. Aangezien ik onderweg naar Australië tóch een tussenstop moest maken in Singapore, hebben we maar besloten om even langs te gaan in het kantoor om het project management te ontmoeten en de laatste stand van zaken door te nemen. SOFEC heeft ook een klein kantoor in Singapore, met enkele collega’s die ik ken uit Houston. Met hen zijn we een avondje op stap geweest en hebben onder andere Chilli Crab gegeten. Slabbetjes waren geen overbodige luxe en het was om je vingers bij af te likken, letterlijk!

Verder heb ik mezelf 2 dagen vermaakt, om een beetje bij te komen van het tijdsverschil (14 uur met Houston). Botanische tuinen, het klassieke Raffles hotel (met de bijbehorende, veels te dure, maar best aardige Singapore Sling), Orchard Road, het boegbeeld van de stad de Merlion en als hoogtepunt (gheghe) het fantastische uitzicht van boven op het Marina Bay Sands hotel. Overweldigend uitzicht op de stad, met een fijn muziekje en een lekkere Mojito. Veel beter wordt het leven niet!

Vervolgens vloog ik door naar Perth, aan de westkust van Australië. In Perth zit het hoofdkantoor van de offshore aannemer met wie we het werk aan het uitvoeren zijn, dus ook hier weer een vergadering. Aangezien het schip enkele dagen vertraging had, had ik dat dus ook en zat daarom nog een paar dagen extra in Perth. Ook weer tijd voor wat uitstapjes natuurlijk!

Central Business District, Kings Park (met een heel mooi uitzicht op downtown Perth en de Swan River), Northbridge uitgaansgebied, Fremantle aan de kust, met daar het scheepvaartmuseum, stranden, de haven, een replica van het VOC schip Duyfken (waarmee Asutralië is ontdekt) en de brouwerij van een heerlijke lokaal biertje: Little Creatures.


Actions

Information

One response

1 03 2013
lexderijk

Hela Joerik!! Goed om weer wat van je te lezen. Het lijkt erop dat naast het harde werken de uitstapjes er altijd bijhoren bij je baan. Heb vernomen van je dat je weer een weekendje Singapore doet op dit moment. Pak niet al te veel alcoholische versnaperingen, accijnzen op alcohol zijn verrekte hoog! Daarentegen, doe ‘s avonds wel een bezoekje aan Chijmes en ga ook naar Arab Street, voor live jazz en chicha. xoxo

Leave a comment