Nieuw appartement!

4 08 2012

Het is stiekem al even hoor, maar door de reis naar Brazilië was het even op een laag pitje komen te staan. Maar sinds eind juni woon ik in mijn nieuwe appartement in Houston! Nadat ik zowel tijdens mijn stage als tijdens mijn afstuderen onderdak had in een kamer bij Tara thuis, met een berg uitermate gezellige huisgenootjes, kon ik daar toen ik in maart weer in Houston kwam, direct weer mijn intrek nemen. Wat een prima tijdelijke oplossing was, maar aangezien mijn verblijf hier nu toch een stukje permanenter is had ik al snel behoefte aan iets voor mezelf.

image

En dat heb ik na lang en uitgebreid zoeken dan eindelijk gevonden! In een “jonge” oude wijk van Houston. Daarmee bedoel ik dus een oude wijk met veel jonge mensen. Het oude komt vooral tot uitdrukking dat het groen is en relatief krap (smallere straten, huizen wat dichter op elkaar, etc), veel mooie houten, kleurrijke huizen heeft (met van die schitterende, typische houten “frontporches”) en daardoor wat Europeescher aandoet dan de rest van Houston. Het jonge komt vooral tot uitdrukking dat het hier vol zit met winkeltjes, kunstcentra, barretjes, restaurants en jonge mensen :-). Ik zit hier dus prima op mijn plek!

image

Het appartementencomplex waar ik zit bestaat uit meerdere gebouwen, allemaal niet hoger dan 2 verdiepingen en veel groen (voor Houstoniaanse begrippen). Verder heeft het algemene voorzieningen als barbeque plaatsen, een eigen gym, overdekte parkeerplaatsen (absoluut niet te onderschatten in dit klimaat!!!) en last but not least 3 zwembaden! Een fijne plek om te wonen dus!
image

Mijn appartement zelf ligt op de 2e verdieping (3rd floor, volgens Amerikaanse telling), meet zo’n 90 vierkante meter en heeft de ramen en het balkon op het noorden. (Wederom, gezien het klimaat hier is een raampartij of balkon op het noorden een absolute must, zodoende de temperatuur in huis enigszins onder controle te houden. Voor de Nederlanders onder ons: het scheelt een berg geld op de elektriciteitskosten omdat de airconditioning minder hard hoeft te werken. In tegenstelling tot Nederland is hier de zomer duur, energietechnisch, niet de winter). Het heeft een uitgebreide woonkamer, soort van open keuken en verder twee slaapkamers en twee badkamers. Tja, dat laatste had van mij ook niet per se gehoeven, maar die kreeg ik gratis bij de 2e slaapkamer 🙂

image

De woonkamer

De 2e slaapkamer dient vooralsnog als studeerkamer/hobbyruimte/opberghok en zal op termijn ook dienst gaan doen als logeerkamer. Hieronder een overzicht!

image

De soort-van-open-keuken

image

De woonkamer

image
image

De slaapkamer met badkamer en inloopkast

image

De badkamer

image

Actions

Information

Leave a comment