Herfst

8 11 2012

De tijd vliegt hier! Het is alweer herfst hier en de afgelopen maanden heb ik weer niet stil gezeten! Hieronder een samenvatting van de hoogtepunten.

American Football
Herfst = Football Season. En in Texas betekent dat: vrijdagavond Highschool Football, zaterdag College Football en zondag NFL. En op maandag- en donderdagavond ook nog NFL. Zodat er op dinsdag en woensdag vooral veel gepraat kan worden over… Football! Op het werk is het in ieder geval het gesprek van de dag. Temeer reden om dan maar eens te gaan kijken! De eerste wedstrijd van het seizoen speelden de Houston Texans thuis tegen de Miami Dolphins en wij hadden kaartjes. Goed gegeten en gedronken van tevoren tijdens het tailgating. Groot spektakel en groot feest, want de Texans wonnen! EN niet alleen die wedstrijd, tot nu toe hebben ze nog maar 1 wedstrijd verloren en staan daarmee op de 1e plaats in de conferentie! Play-offs zullen hopelijk volgen, wie weet wel een SuperBowl???

Zeilen
Enige tijdje geleden kreeg ik van een vriend hier in Houston een teleoontje met de mededeling dat er een plekje vrij was aan boor d van de zeilboot waar hij wedstrijden mee zeilt. Of ik mee wilde. Natuurlijk!!! Net naast Houston ligt een heel grote baai (Galveston Bay) en daar werd die zaterdag een race gevaren. Net die dag waaide het ook nog eens aardig, dus pret gegarandeerd! Er deden zeker 100 boten mee en gewonnen hebben we niet, maar leuk was het zeker. Grote olietankers die langsvaren, het ronden langs oude platforms en genieten van schitterend weer! Hopelijk kan ik binnenkort wat vaker mee!


Sven in Colorado
Begin September heb ik een hele goede vriend bezocht die hier niet zo heel ver vandaan zat (relatief niet zo heel ver dan toch). Sven deed een -verlengde- stage aan de University of Colorado in Boulder. Dankzij een lang weekend en een overschot aan frequent flyer miles vloog ik op en neer naar Denver om het weekend daar door te brengen! Was een topweekend! Boulder ligt vlak tegen de Rocky Mountains en vlak naast Denver. En het was er heerlijk weer, dus veel buiten geweest.


Dany en Marijke in Houston
Afgelopen weekend had ik zelf bezoek! Dany en Marijke waren hier voor een weekje om met eigen ogen te zien hoe ik hier leef. Kwam mijn ruime appartement gelijk goed van pas! Het was een drukke week, waarin we veel hebben gezien en gedaan en gegeten, maar het was heel erg leuk om ze te tonen waar ik allemaal uithang. Het goede weer hielp natuurlijk erg mee!


Dat waren wat hoogtepunten van de afgelopen maanden. Zoals je ongetwijfeld hebt gemerkt, betekent dit dat ik al een tijdje niet op reis ben geweest. Dat klopt! Maar daar gaat nu weer snel verandering in komen. Komende week vlieg ik weer naar Brazilië, dan ga ik die hele grote FPSO op zijn plek leggen. Daar zal ik wel wat weekjes zoet mee zijn en dan komt er verderop in de winter wellicht nog een tripje naar Australië bij. Weer iets om naar uit te kijken!


Actions

Information

Leave a comment