“On hold” in Brazilië

13 01 2013

Is alweer even geleden, maar alsnog een update over mijn verblijf in Brazilië november/december 2012.

Waar het oorspronkelijk de bedoeling was dat ik met het platform mee zou gaan op het moment dat ze van de BrasFels werf vertrokken, bleek er toch een probleem. Noodgedwongen zat ik dus in Rio te wachten tot een helicopter mij naar het platform zou vliegen zodra het op zijn plek lag. Twee weken “on hold” in Brazilië!

De eerste week zat ik in Angra dos Reis, bij de scheepswerf. Ik ben 1 dagje aan boord geweest van het platform toen het in de baai lag te wachten op de “tow-out”.

Het hotel met in de achtergrond een wijk van Angra dos Reis

Het hotel met in de achtergrond een wijk van Angra dos Reis

De sleepboten liggen klaar voor de "tow out".

De sleepboten liggen klaar voor de “tow out”.

Omdat er in Angra eigenlijk weinig te beleven valt, ben ik toen het schip eenmaal vertrokken was, terug gekeerd naar Rio de Janeiro. Hoewel ik het grootste deel van de dagen heb doorgebracht in mijn hotel kamer achter de laptop (het is geen betaalde vakantie helaas), had ik natuurlijk wel de avonden en het weekend vrij voor mezelf. Dat leverde mooie plaatjes op:

Genieten van een verse kokosnoot op Copacabana

Genieten van een verse kokosnoot op Copacabana

De beroemde kleurrijke  trappen bij Lapa

De beroemde kleurrijke trappen bij Lapa

Uitzicht op de Sugar Loaf Mountain

Uitzicht op de Sugar Loaf Mountain

Een schitterende zonsondergang bij Ipanema beach

Een schitterende zonsondergang bij Ipanema beach

Toen mocht ik eindelijk offshore! Een mooie vlucht van Barra airport met uitzicht over de vele stranden van Rio:

Met de helicopter naar het platform

Met de helicopter naar het platform

Het strand van Barra, gezien vanuit de helicopter

Het strand van Barra, gezien vanuit de helicopter

De FPSO ligt al op haar plek

De FPSO ligt al op haar plek

Uiteindelijk ben ik maar een weekje aan boord geweest. Maar wat voor week. Eerste twee dagen extreem druk (stressen!) en daarna nagenoeg niets meer. Toen het er naar uitzag dat de verdere installatie vertraging ging oplopen ben ik maar weer terug gekeerd naar Houston. En maar goed ook, want anders zat ik er nu nog! Er is een kleine kans dat ik februari nog een keer terug moet, maar dat zien we tegen die tijd wel weer!

Momenteel ben ik trouwens in Singapore en morgen vlieg ik door naar Perth, Australië. Binnenkort dus meer reisverhalen en foto’s hier op mijn blog!

Mijn werkplek op de brug van het schip.

Mijn werkplek op de brug van het schip.

Het werk aan de ankerlijnen gaat dag en nacht door, zoals hier te zien is bij zonsopkomst

Het werk aan de ankerlijnen gaat dag en nacht door, zoals hier te zien is bij zonsopkomst


Actions

Information

One response

24 02 2013
Jorine

Het heeft even geduurd voordat ik je verhaal gelezen heb, maar vandaag kwam het er dan toch eindelijk van. Klinkt weer goed allemaal. Toch niet helemaal verkeerd lijkt me, zo’n verblijf daar waar je in het weekend met een heerlijk zonnetje aan de lucht de wereld kunt verkennen 🙂
Ben benieuwd naar je volgende verhaal!
Groetjes!

Leave a comment